2012年6月22日金曜日

■ Nanzo and to live is? ■

Abandonment (20070728)


At the age of 19, I made a suicide attempt.Mother, and "you idiot! 'S I should die" was yelled.Rather than from love, from childish resentment. Abandoned snarled leave the emotional ups and downs.. . . Might have been expected, somewhere. The affection of the mother. The tenderness.Sordid, piddling, to their ugly, had laughed quietly.I, and probably pathetic.


In the hospital, a doctor."Wow! Careful because this fly," said the voice was Tobino Te Ara gain.And I laughed.Young doctors, "because sewed carefully, because I think after and becomes hard," and carefully sewed me really.


Ring finger of my left hand is about two months, did not move.But, at a later time. Began to work normally.Over the past two months.And "I became to the ring finger does not suit" had averted her eyes from the ring finger.


I have two years from now, life has continued not wake up from bed.But, to entertain is to participate. Laugh, laugh. Signed a pipe with his father.Management personnel and, when a person is not trivial and sometimes went to the site.


At the age of twenty.Waiver of inheritance rights and authority and all about me. I have told my family to all.And, without entering the tomb of the house, so the nameless dead, and I want you to respect the will of me.The family was strongly opposed.But, I continued to chant, went on claim at every opportunity.


To me now, but nothing really.Some are, to hurt people, just history has been deceived.Still I think, we can by hand if this has been left, going face to face.Finally, with a decision such as,,, I feel like if you began with.I do not know if people are Yappari,,, as saying they were our predecessors in the past, be it a river shall be,,,


To "something", it might go to see that you pay for, I do not know if.I wanted to be allowed to "someone something",,, much. The beautiful people, I wanted you to forgive me.To live, because I wanted you to forgive me. So, I might not have been tied hand to live. . .

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

 ■生きるとは・なんぞや?■


放棄   (20070728)


19歳の時、私は自殺未遂をした。 
母に、「 死ねばよかったんだバカヤロー! 」と、怒鳴られた。
愛情からでは無く、子供染みた憤りから。 感情の起伏のままに怒鳴られ捨てられた。
。。。どこか、期待してた。 母の愛情を。 優しさを。
浅ましい、いじましい、みっともない自分に、静かに笑ってしまってた。
なんて、情けないのだろうと。


病院で、医師が。
「 うわ!これは飛ぶから気をつけろ! 」と、声を荒げて飛びのいた。
そして、私は笑った。
若い医師が、「 丁寧に縫ったから、痕には成り難いと思うから 」と、本当に丁寧に縫ってくれた。


私の左手の薬指は、2ヶ月ほど、動かなかった。
けれど、しばらく経って。 普通に動くようになった。
この2ヶ月間。
「 指輪の似合わない指になってしまったね 」と、薬指から目を逸らしてました。


私はこれから2年ほど、ベッドから起きられない生活が続きました。
けれど、接待には参加をし。 笑い、笑わせ。 父とのパイプを結び。
人事や運営、時には人が足らない時には現場へ向かいました。


二十歳の時。
私に関する全権限・権利・相続の放棄。を、全ての家族に言いました。
そして、家の墓には入らず、無縁仏になるので、私の意志を尊重して欲しいと。
家族は、大反対でした。
けれど、ことあるごとに私は、唱え続け、主張続けました。


今の私には、本当に何も無いけれど。
あるものは、人を傷つけ、欺いてきた歴史ばかり。
それでも、この手でできる事が残されているのなら、向き合っていこうと思う。
やっと、そういった決心がついたような、、、つき始めたような気がします。
人はやっぱり、、、過去の先人たちが仰っていたように、変われるものなのかも知れませんね、、、


「 ナニカ 」に、償っていけるのかも、知れませんね。
私はずっと、、、「 ナニカ・誰か 」に許されたかった。 キレイな人に、許して欲しかった。
生きる事、許して欲しかったから。 だから、生きる事を手離せなかったのかも知れませんね。。。

0 件のコメント:

コメントを投稿