2012年6月7日木曜日

- Middle school diary and reprint past -

New Year (20090811)


For taking a shower in the morning, turning to greet the New Year's annual, and dry your hair in the dryer.Suddenly, my mother was Naguritobasa in the dryer.And "? I was taking a bath!" Why. Dryer was broken scattered.


I think the meaning is not from the solution, to what it was beaten yelled, shouting would probably return it.This time again, only in silence, was not only to be beaten.Moreover, even though I solved ~Tsu chastisement become tighter, and a few words, was away with the mouth.


My mother, etc. Tenabe, while beating, and so on."Take a bath from New Year's Day is all stupid! Will be swept away in the riptide of the months of the year! I'm Not Going to have" and.Was news to me. Last year, even two years ago. From taking a shower in the morning I went to the shrine and relatives around.Even if you mouth it, go through all that was not.Will cry, beaten. When you stop the resistance I was also tired mother quit.


Would be "Tenabe" of several, has fallen on earth.Tenabe decrepit. In some cases, there was also panhandle become corrupted.


Come and wash my face, my father says. And "I go out."To the kitchen, when you go to wash your face with warm water and spills will cause ridicule.In this mood, in the face, and, my decision want to go.But that was in force Nejifuse, you will be taken, was not well ~Tsu solved.In the end, because I respect the mood of the father and mother.And only it, for father and mother, relatives around the New Year was like important.


Wash your face brand clothes, likened the mother, was riding in the passenger seat of the car boasts of his father.Passenger seat of his father, was my seat from an early age.Go to the local shrine. Then, I went to get my bill and raise the sutra to the shrine a short distance.At that time, to eat "-and Chameshi Oden" was decided in the shop every year, I went to the home of the parents.And greeting, to spear the Hanafuda. 3 days of New Year, was followed except around the shrine of this is the first day.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

-過去日記・転載・中学校時代-


お正月       (20090811)


朝シャワーを浴びて、毎年恒例の年末年始の挨拶に回るため、髪をドライヤーで乾かしていると。
母にいきなり、ドライヤーで殴り飛ばされました。
「 なんで!風呂に入ったんだ!? 」と。 ドライヤーは、砕け散りました。


私は意味が解からず、殴られ怒鳴られた事に、おそらく怒鳴り返したのだろうと思います。
このころはもう、ただ黙って、殴られるだけではありませんでした。
さらに、折檻が厳しくなると解かっていても、いくつかの言葉が、口をついてしまいました。


母は手鍋などで、殴りながら、言います。
「 元旦から風呂に入る馬鹿はいねーんだよ!一年のツキが全部!流されちゃうだろ! 」と。
初耳でした。 去年も、一昨年も。 私は朝シャワーを浴びてから、神社や親戚周りに行きました。
それを口にしても、一切通る事は在りませんでした。
泣かされ、殴られ。私が抵抗をやめると、母も疲れてやめました。


いったいいくつの「 手鍋 」が、ダメになったことでしょう。
形の崩れた手鍋。 時には、取っ手部分が壊れてしまうこともありました。


顔を洗って来いと、父が言います。「 出かけるぞ 」と。
キッチンへ、お湯で顔を洗いに行くときに、嘲笑がこぼれてしまいます。
こんな気分で、顔で、行きたくねーよ、と。
だけど、力でねじ伏せられて、連れて行かれることが、よく解かってました。
最終的には、父も母の機嫌を尊重してましたから。
そして、それだけ、父と母にとっては、年末年始の親戚周りは大切なようでした。


顔を洗い、母の見立てたブランド服を着て、父の自慢の車の助手席に乗りました。
父の助手席が、幼い頃からの私の指定席でした。
地元の神社へ行き。そして、少し離れた神社へお札やお経をあげてもらいに行きました。
そのときに、毎年決まったお店で「 おでんと・茶飯 」を食べて、父母の実家へと行きました。
挨拶兼、花札をやりに。これが新年の3日間、初日の神社まわりを除いて続きました 。

0 件のコメント:

コメントを投稿